مقالات

فیلم شیرینگ چیست؟

فیلم شیرینگ چیست؟

فیلم شرینک یکی از پرکاربردترین محصولاتی است که توسط مواد پلیمری تولید و طراحی آن به گونه‌ای است که از دو جهت جمع می‌شود. در هنگام بسته بندی محصولات و کالاها فیلم شرینک به صورت دستی یا تونل‌های مخصوص حرارت دیده و کشیده می‌شوند. در این حالت به راحتی به دوره محصول مورد نظر قرار می‌گیرد و با خنک شدن این فیلم‌های شرینک مقاومت آن نیز افزایش یافته و به ابعاد اولیه خود برمی‌گردد. در این مقاله قصد داریم به بررسی فیلم شرینک بسته بندی و ویژگی‌های آن بپردازیم؛ بنابراین تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

فیلم شرینک چیست؟

این محصول در واقع نایلون‌هایی از جنس پلیمری است که جهت پوشش‌دهی، نگهداری و محافظت از محصولات یک گزینه مناسب و کاربردی به شمار می‌رود. این نایلون از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین نایلون‌های موجود در بازار و صنعت بسته بندی به حساب می‌آید و همچنین در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌گردد.

قیمت فیلم شرینک

به طور کلی قیمت فیلم شرینک به دلایل مختلف دائماً در حال تغییر است. عوامل زیادی در متغیر بودن قیمت فیلم شرینک بسته بندی تأثیرگذار است که از این عوامل می‌توان به ضخامت، مواد اولیه، کیفیت و وزن فیلم و نایلون اشاره کرد. شرینک‌هایی وجود دارد که از مواد اولیه درجه ۲ یا ۳ و مواد بازیافتی تولید می‌شود می‌توانید جهت کاهش هزینه‌ها در سفارش شرینک بسته بندی از مواد بازیافتی استفاده کنید.

در این صورت قیمت این محصول کاهش می‌یابد و با کمک آن در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از شرینک تولید شده از مواد درجه ۲ معایبی دارد که یکی از آنها کاهش شفافیت نایلون است.

کاربرد فیلم شرینک

شرینک که برای پوشش و بسته بندی کالاها و محصولات مورد نظرتان مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً این کار با کمک دستگاه‌ها و تجهیزات اتوماتیک انجام می‌شود. فرایند بسته بندی کالا با این محصول توسط تونل‌های حرارتی انجام می‌شود و پس از سرد شدن آنها مقاوم و به فرم اولیه خود باز می‌گردند.

ویژگی‌ و مزایای استفاده از فیلم شرینک بسته بندی

اگر در فرایند تولید محصولات از فیلم شرینک جهت بسته بندی آن‌ها استفاده کنید مزایای زیادی برایتان خواهد داشت که این مزایا عبارت‌اند از:

محافظت کردن فیلم شرینک از محصول

به طور معمول بسته بندی شرینک دارای دوام بالایی است و به همین جهت از محصولات مورد نظر به خوبی محافظت می‌کند. همچنین استحکام بالای آن جهت حمل و نقل کالا و محصولات بسیار کاربردی است از سوی دیگر در بسته بندی مواد غذایی باعث می‌شود ماندگاری مواد غذایی افزایش یابد.

ظاهر بهتر محصول با استفاده از بسته بندی شرینک

شرینک یک محصول جهت بسته بندی است که علاوه بر محافظت از محصولات در برابر آسیب باعث شفافیت و درخشندگی بیشتر در ظاهر محصول می‌شود. از سوی دیگر با کمک دستگاه چاپ می‌توان انواع مختلفی از رنگ‌ها و طرح‌ها را بر روی فیلم شرینک بسته بندی اعمال کرد و در این صورت محصول مورد نظر دارای بسته بندی جذابی می‌شود.

پایداری محصول با کمک بسته‌بندی فیلم شرینک

قابلیت بازیافت در نایلون‌های شرینک از مهم‌ترین مزایای آن محسوب می‌شود. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در هنگام حرارت‌دهی به فیلم‌های شیرینگ هیچ بخار و ذرات مضری آزاد نمی‌شود.

عملکرد فیلم شرینک بسته بندی چگونه است؟

زمانی که در فرآیند بسته بندی به نایلون شرینک گرما داده شود روی محصولی که قرار است آن را بپوشاند به صورت محکم و مقاوم جمع می‌شود و کاملاً آن را پوشش می‌دهد. این گرما یا به صورت دستی یا توسط یک تونل گرمایشی به فیلم شرینک منتقل می‌شود.

کاربرد فیلم شرینک در صنایع مختلف

همان‌طور که گفته شد فیلم‌های شرینک بسته بندی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند و به طور کامل از کالا یا محصول موردنظر محافظت می‌کنند.

به همین علت در سال‌های اخیر از این نوع بسته بندی در فرایند تولید و بسته بندی محصولات بسیار استقبال شده است.

از همین جهت در صنایع مختلف کاربرد دارد یکی از این صنایع ها صنعت ساختمان سازی است. در این صنعت از فیلم شرینک بسته بندی جهت پوشش داربست های ساختمانی پل ها و سازه ها جهت محافظت از آنها در برابر شرایط آب و هوایی نابسامان مانند طوفان، زلزله، باد شدید، باران و… استفاده می‌شود.

همچنین از نایلون شرینک جهت بسته بندی میوه و سبزیجات و مواد خوراکی دیگر استفاده می‌شود و در این صورت ماندگاری خوراکی ها افزایش می‌یابد. در مواد غذایی مانند گوشت پنیر و … باعث بهداشتی بودن بسته بندی آن و همین‌طور محافظت از آن‌ها در برابر آسیب نیز می‌شود.

فیلم‌های شریک در بسته بندی کتاب‌ها، کاغذها، پوشش انواع جعبه‌ها، قوطی‌های نوشابه، بطری‌های آب معدنی، بارهای پالت و … کاربرد دارد.

تفاوت فیلم شرینک با فیلم استرچ

فیلم شرینک و فیلم استرچ هر دو جهت محافظت از محصولات و همین‌طور تسهیل حمل و نقل آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی این دو محصول تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند اما معمولاً با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود؛ بنابراین در ادامه این مقاله به شرح تفاوت‌های این دو نوع فیلم می‌پردازیم.

از فیلم شرینک بسته بندی به علت ابعاد آن برای بسته بندی یک محصول استفاده می‌شود. اما در بعضی از موارد بسته بندی چندین محصول کنار هم توسط فیلم شرینک انجام می‌شود. یکی از تفاوت‌های این دو نوع فیلم این است که نوع شرینک که دارای ظاهری شفاف است به خوبی در اطراف محصول یا کالا مورد نظر قرار می‌گیرد و به طور کامل توسط گرما آن را می‌پوشاند.

به علت اینکه نایلون شیرینگ عرض کمتری در مقایسه با فیلم استرچ دارد؛ بنابراین بسته بندی محصولاتی که ابعاد کوچک‎تری دارند مناسب است. نایلون های استرچ به علت داشتن ضخامت و ابعاد زیاد جهت بسته بندی محصولات بزرگتر مناسب هستند‌

جمع بندی

در این مقاله به شرح دانستنی‌های مهم و ضروری جهت تهیه فیلم شرینک پرداختیم و همچنین با تفاوت این محصول و فیلم استرچ آشنا شدیم. به طور کلی نایلون شرینک بسته بندی یک محصول پرکاربرد است که کارایی زیادی در دنیای امروزی دارد. در هنگام سفارش و خرید رول‌های این محصول حتماً مشخصات و زوایای محصولات خود را اندازه بگیرید و فیلم‌ها را با توجه به آنها خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *