مقالات

نایلون بسته بندی چیست؟

نایلون بسته بندی

برای بسته بندی انواع محصولات و کالاها از مواد اولیه مانند کاغذ و مقوا، بسته بندی شیشه، فلز، پلاستیک و نایلون استفاده می‌شود. انواع بسته بندی نایلونی در اشکال و کاربردهای مختلف ساخته می‌شود تا بتواند انواع بسته بندی محصولات را پشتیبانی کند. نایلون ها امروزه جزء جدایی ناپذیر زندگی ما هستند و در بسیاری از صنایع نایلون و پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرند، یکی از مهم‌ترین صنایع برای استفاده از نایلون، صنعت بسته بندی است. نایلون بسته بندی انواع مختلفی دارد و در سایزهای مختلفی تولید می‌شود. از نایلون‌های بسته بندی برای بسته بندی مواد مختلف استفاده می‌شود. در این مقاله شما را با انواع نایلون بسته بندی و نحوه خرید و استعلام قیمت پلاستیک بسته بندی آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

ویژگی نایلون بسته بندی در صنعت

برخی از نایلون‌های بسته بندی، شرایط را برای حمل و نقلی آسان مهیا می‌کنند، برخی بسته بندی‌ها برای عایق کاری محصولات در برابر حرارت و ضربه فیزیکی و …
بسته بندی مواد غذایی برای حفظ سلامت محصولات از تولید تا مصرف ضروری است و اطلاعات محصول بر روی آن درج می‌شود و عملا پل ارتباطی بین مصرف کننده و تولید کننده است. امروزه شرکت های مواد غذایی به دنبال بسته بندی به روش های جدید برای جذب مشتریان بیش‌تر و فروشی بیش‌تر هستند.
یکی از ویژگی‌های نایلون بسته بندی، برای بسته بندی نوع کالا، شناخت نایلون در بسته بندی است. اطلاعات درخواستی مشتری به خوبی روی بسته بندی نایلونی درج شده است. شناخت درست، از نایلون بسته بندی، دید خوبی برای سفارش پلاستیک بسته بندی مورد نظر را به ما می‌دهد.
امروزه برای مصارف مختلف اعم از خواربارفروشی، غذاهای آماده و نیمه آماده، نان، خشکبار و … برای ارائه به بازار مصرف بهترین و سالم ترین محصولات، نیازمند بسته بندی نایلونی است.
بسته بندی نایلونی برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و پرکاربرد است. نایلون بسته بندی می‌تواند در کیسه، رول و شکل‌های مختلف بسته بندی تحویل داده شود. نایلون‌های بسته بندی می‌تواند، شفاف یا رنگی باشد.

انواع بسته بندی نایلونی

بعضی از مهم‌ترین انواع بسته بندی نایلون که اکنون در کشور استفاده می‌شود:

  • نایلون بسته بندی شیرینگ
  • نایلون بسته بندی استرچ
  • نایلون بسته بندی مواد غذایی
  • نایلون بسته بندی حباب دار
  • نایلون بسته بندی خیار
    نایلون بسته بندی باید به گونه ای طراحی شود که نیازهای لایه های مختلف را برآورده کند، مثلاً نیازهای فروشندگان و مصرف کنندگان را برآورده کند.

نایلون بسته بندی شیرینگ

شیرینگ ها یکی از پرمصرف‌ترین انواع نایلون در صنعت بسته بندی هستند. یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که همه ما از این نایلون‌ها می‌شناسیم بسته بندی نوشیدنی است. نوشیدنی‌ها معمولا در جعبه های ۶ و ۱۲ تایی عرضه می‌شوند. تولیدکنندگان از قیچی نایلونی برای بسته بندی این تعداد نوشیدنی استفاده می‌کنند. نایلون شیرینگ در انواع تک لایه و چند لایه تولید می‌شوند. یکی از ویژگی های مهم شیرینگ نایلونی این است که در صورت قرار گرفتن در معرض گرما جمع شده و شکل اولیه خود را از دست می دهند. سپس در مدت کوتاهی مجددا سفت شده و محصولات بسته بندی می شوند. امکان چاپ در این دسته از نایلون های بسته بندی نیز وجود دارد.

اگر می‌خواهید برخی از محصولات خود را شیرینگ کنید، باید در مورد انواع شیرینگ بسته بندی و کاربردهای آن نیز بدانید. ممکن است از نایلون شیرینگ به عنوان بسته بندی استفاده کرده باشید، اما در واقع، پیچ های بسته بندی ممکن است برای محصول شما مناسب باشند. بنابراین باید انواع نایلون را به خوبی بشناسید، زیرا هر محصول یا کالایی می‌تواند بسته بندی نایلونی مخصوص به خود را داشته باشد.

نایلون بسته بندی استرچ

از این نایلون‌ها برای بسته بندی محصولات در مقیاس وسیع در کارگاه ها و کارخانه ها استفاده می‌شود. اگر مبل خریداری کرده باشید، متوجه می‌شوید که سازنده روی مبل‌ها را با نایلون می‌پوشاند. این نایلون ها دقیقا مشابه نایلون کششی یا همان نایلون‌های پالت بند هستند. بسیاری از تولیدکنندگان چند محصول، نیز از پالت های قابل افزایش برای بسته بندی استفاده می‌کنند. نکته مهم در مورد نایلون های کششی این است که خاصیت آنتی استاتیک دارند و اجازه نمی دهند الکتریسیته ساکن و گرد و غبار روی نایلون جمع شود.

در واقع، نوار پالت مورد استفاده برای بسته بندی محصولات عالی است، اما فیلم استرچ بسته بندی کاربردهای مختلفی دارند و حتی در کشاورزی نیز استفاده می‌شوند. نایلون الاستیک دارای مزیت عملی در صنعت بسته بندی است. بسیاری از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با استقبال از این نوع نایلون، آن را به مقدار زیاد خریداری کرده و در انبارهای خود نگهداری می‌کنند.

نایلون بسته بندی غذایی

نکته مهم در مورد ظروف نایلونی مواد غذایی، بهداشتی بودن آن‌هاست. استرچ مواد غذایی یکی از مهم‌ترین انواع نایلون برای بسته بندی مواد غذایی است که معمولا در دسترس همه ماست اما به صورت سلفون عرضه می‌شود. نایلون های مواد غذایی به طور کلی نازک تر از نایلون های دیگر هستند. موادی که در تولید نایلون برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شود، باید همیشه دارای گرید غذایی و مورد تایید مقامات بهداشتی کشور باشد. یکی دیگر از مسائل مهم نایلون، برای بسته بندی مواد غذایی، محافظت از مواد غذایی در برابر نور مستقیم خورشید است. نایلون های بسته بندی غذایی در دو نوع هستند. یک نوع از این نایلون‌ها، از دسته استرچ های بسته بندی است، کاملا بهداشتی و مناسب برای بسته بندی هایی مثل:

  • گوشت و مرغ
  • انواع قارچ و سبزیجات
  • انواع مواد غذایی‌هایی که، در فریزر و یخچال فروشگاه‌های بزرگ و کوچک مشاهده کرده‌اید.

که این موارد به استرچ غذایی معروف است. نوع دیگری از پلاستیک‌های بسته بندی غذایی، که می‌توان به نایلون‌هایی مثل انواع نایلون شیرینگ اشاره کرد. زیرا مدل‌های مختلفی از بسته بندی شیرینگ وجود دارد که مناسب برای بسته بندی انواع روکش‌های مواد غذایی هستند و بیش‌تر این روکش‌ها نایلون شرینک هستند.

فیلم Opp : این نوع چاپ و لمینت شفاف و دارای سطح یکنواخت است که برای محصولات با مقاومت کم‌تر مانند بسته بندی یکبار مصرف استفاده می‌شود.

فیلمCpp : این ماده همچنین قابلیت چاپ و شفافیت بالایی دارد و کمی نرم‌تر از opp است و در محصولات با مقاومت بیشتر مانند لوبیا استفاده می‌شود.

انواع سلفون

یکی از مهم‌ترین و رایج ترین کاربردهای سلفون بسته بندی انواع غذاها، آجیل و گل‌ها است.

  • به عنوان پوشش میز در منازل، ساختمان‌ها و رستوران‌ها
  • به عنوان اتوکلاو برای زباله های پزشکی
  • به عنوان جلد کتاب و جزوه
  • کاور سی دی و نایلون سیگار
  • سلفون غذایی و…
  • پلاستیک حبابدار

 

نایلون حباب دار

نایلون‌های حباب دار نایلون‌هایی هستند که همه ما با آن‌ها سرگرم می‌شویم. این نایلون ها برای بسته بندی محصولاتی که برای محافظت در برابر شکستگی مهم هستند استفاده می‌شود. محصولات شکننده و لوازم الکترونیکی از جمله مهم‌ترین محصولاتی هستند که باید برای بسته بندی روکش حباب دار استفاده می‌شوند.

بسته بندی نایلون خیار

نایلون‌ بسته بندی خیار یک نایلون بزرگ است که دارای چند ویژگی از جمله نایلون ضخیم و نایلون ضخیم‌تر است که برای بسته بندی میوه و تره بار در میوه فروشی‌ها و بازارهای تره میدان استفاده می‌شود. این نوع کیسه‌های نایلونی در اصل به منظور بسته بندی خیارها برای تازه و سالم نگه داشتن آن‌ها ساخته می شد. اما بعدها به دلیل خواص مثبت آن به یکی از پرمصرف ترین نایلون ها در بازار پلاستیک تبدیل شد.

نتیجه گیری
در این مقاله با انواع نایلون های بسته بندی آشنا شدید. این نایلون‌ها در انواع، ابعاد و اندازه های مختلف بنا به درخواست مشتری تولید می‌شوند. نایلون حباب دار گران‌ترین نوع بسته‌بندی نایلونی است. هنگام خرید بسته بندی نایلونی به بهداشت نایلون ها توجه کنید. شما می‌توانید انواع پلاستیک بسته بندی را، باتوجه به نیاز خود در سایت رایشا پلاست سفارشی سازی کرده و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *